Mindfulnessul este o stare mentala obtinuta prin centrarea atentiei asupra momentului prezent, acceptand emotiile, gandurile si senzatiile corporale intr-un proces terapeutic, oferind mintii o pauză de restaurare care poate genera nenumarate beneficii.

Prin aceasta practica, gândurile legate de viitor și trecut sunt pur și simplu „observate” ca un spectator și lăsate să treacă pe langa noi, fără a lasa să angreneze orice gând sau emoție.

Cu siguranta este posibil să fi auzit de acest tip de meditație și efectele ei profunde ce pot fi integrate si in urmatoarea TA sesiune de masaj de relaxare sau masaj terapeutic, tine doar de tine!

Pentru a practica starea de mindfulness în timpul masajului, păstreaza-ti mintea axată pe senzatia oferita de atingerea terapeutului. Simpla centrare pe aceasta atingere te poate ajuta să iti păstrezi mintea în momentul prezent.

Simte mirosul uleiurilor esentiale din difuzorul de aromoterapie sau al uleiului de masaj.

Experimenteaza pe deplin senzațiile corporale, mușchii obosiți cum se detensioneaza in timp ce terapeutul tau aplica tehnicile adecvate fiecarei zone cu probleme a corpului.

Pro tip:

Când terapeutul tau întâlnește o zonă dureroasă in timpul masajului, nu încerca să iti distragi atenția de la aceasta senzatie. În schimb, inspira si expira adanc, plasand atentia si imaginandu-ti că respiri direct în locul dureros.

Pe măsură ce respiri, imagineaza-ti că durerea este disipată și scoasă din corp cu fiecare expiratie. Vei fi uimit de cât de repede iti poți învăța corpul să elibereze efectiv tensiunea și durerea printr-o practica disciplinata.

Pe măsură ce încerci să te concentrezi doar pe momentul prezent,  pe „acum” și sa opresti mintea ganditoare, vei întâmpina fără îndoială un baraj de tot felul de idei, dialog intern, “brain junk” și multe obtacole care încearcă să te saboteze. Este perfect normal.

Iată ce poti sa faci: 

– Atunci când în mintea ta apare un gând sau o imagine, pur si simplu o observi liber, fără a fi atașat de acestea și apoi o marchezi (ii pui o eticheta) folosind una din cele doua categorii: proces mental (thinking) sau proces emotional (feeling).

– Lasa sa curga pe langa tine aceste ganduri asa cum o bucata de lemn pluteste pe un rau, chiar pe langa tine.

– Nu te lasa prins in acest vartej al gandurilor. Când iti surprinzi mintea ruminând, respira profund și concentreaza-ti atentia asupra respiratiei, permițând ca orice gand sa treaca pe langa tine, privindu-l ca simplu observator.

Sa lasi gandurile sa treaca pe langa tine fara a fi angrenat in ele ar putea parea simplu dar de fapt este un proces foarte complex. Stabileste-ti că este perfect normal ca mintea ganditoare sa isi faca simtita prezenta si ca prin practica, lucrurile la un moment dat vor incetini si vei avea parte de o experienta profund inaltatoare.

Legătura dintre minte și corp este una puternică. Masajul calmeaza in mod natural corpul si mintea.

Lucrand în mod intenționat să iti incetinesti mintea cu câteva exerciții de mindfulness simple, poti spori semnificativ efectele pozitive ale masajului asupra starii generale de sanatate si poate avea efecte benefice in stari de anxietate, depresiei, nemaivorbind de efectele clar pozitive asupra starii fizice.

Conceptul de Holistic Wellness presupune o privire de ansamblu, integralista asupra individului si a sanatatii acestuia!

Te asteptam sa experimentezi mindfullnessul in cadrul unui masaj terapeutic sau de relaxare, intr-o sedinta in care iti dai intalnire tu cu tine, momentul dedicat exclusiv tie!